Dobj egy lájkot!

Friss topikok

  • ÜljleBélámszeggyélevest: Fosbarna? Dögös lett. (2015.06.22. 13:12) Végre egy szép Bugatti Veyron
  • Major Malfunction: Azóta se kelt el, már csak 8.8M az ára: www.trulia.com/property/3069820436-157-Aspen-Lakes-Dr-Hail... (2014.08.10. 08:51) Bruce Willis Budapestre költözik?
  • doggfather: ezt közben elkezdte adni a honi hbo is, nagyon érdekes volt már vagy 2x megnéztem. (2014.05.09. 13:36) Mike Tyson: Vitathatatlan Igazság
  • enpera: @cleo: hogyne, meg van csülök is, meg lángos (2012.07.26. 16:06) Budapest SKY BAR
  • bombadil: A Török Riviérán 2 helyen is van ilyen! Az egyik Dimcayi (Dimcsáj), Alanyától kb. egy órányi autóú... (2012.07.25. 21:20) Étterem a vízesés alatt
  • Neon Fu: @doggfather: Attól tartok, nem te vagy a potenciális célközönség, akár meg is spórolhattad volna,... (2012.07.11. 22:28) James Bond könyv 18 millió forintért
  • hirschtec: Itt találtok ilyen bikiniket: divat-ruha.vatera.hu/noi_ruhazat/noi_furdoruha/furdoruha_bikini_tank... (2012.07.10. 10:47) Mi lehet erősebb a Royal Flushnél?
  • Liping: szerintem is nagyon gyenge volt. (2012.07.02. 08:54) A legjobb lottó reklám evör
  • tucano: @VRbagoly: nem akartam menőzni, de rendes mániákus vagyok, tudom az összeset, akár álmomból felébr... (2012.07.01. 17:39) James Bond Forever
  • chipanddale74: A 65 dolláros házassággal tudod a legolcsóbban eltapsolni a vagyonod felét! (2012.06.27. 23:30) Miért pont Las Vegas?!
qrcode

Egyedi magyar fejlesztés mutatkozott be Európa legnagyobb hajókiállításán

Mrs. Jackpot / 2012.01.26. 13:25

Két évvel ezelőtt egy magyar hajóépítő, Juhász György kapott egy hívást a Budapesti Műszaki Egyetemről: egy diplomamunkához kellene hajómakettet készítenie. A terv azonban annyira lenyűgözte a második generációs hajóépítőt, hogy azonnal felkereste a végzős egyetemistát, Réder Ákost, felejtsék el a makettet és építsék meg inkább magát a hajót. Egyértelmű volt a döntés, a terv többet érdemel, mint hogy csak koncepció maradjon. Így indult a COMO Yachts története.

A 2012-es düsseldorfi kiállításhoz vezető út nem volt egyszerű. A fejlesztés időszaka több komoly kihívást rejtett a tervezőpáros számára, akik kompromisszumok nélküli hajót akartak építeni. Legyen szó az energiafelhasználásról vagy a menettulajdonságokról a COMO számos egyedi elképzelést, a hajózást megreformáló újítást vonultat fel, amelynek megvalósítása komoly szellemi és anyagi befektetést igényelt.

A múltat és a hagyományokat megbecsülni, de a jövőbe nézni - ez a kettőség vezette a hajó alkotóit, akiknek a szemléletmódjában a környezettudatosság éppen úgy helyet kap, mint a formabontó megoldások. Csak néhány példa...

 COMO EA Diesel maximális sebessége 70 km/h

COMO EA Electric maximális sebessége 35 km/h

A COMO mozgékonysága többek között a hajótest kisebb ellenállásából és a legkorszerűbb gyártási eljárásnak köszönhető minimális súlyból fakad. A hajótestbe könnyű dízelmotor, az elektromos verzióhoz pedig egyedi, a legújabb lítium akkumulátorokkal üzemeltetett motor került kifejlesztésre. A kevesebb energiafelhasználás és a simább menet érdekében, a COMO hajóknak a szokásosnál keskenyebb a vízvonala, illetve speciális siklóléc fut végig a hajótesten.

A COMO család legnagyobb tagja a COMO Kamor, amely rövidebb hajókirándulás esetén 12 fő számára is ideális

A Juhász-Réder alkotópáros célja az volt, hogy egy összetéveszthetetlen hajót készítsenek, ami szakít a sorozatban gyártott hajók formavilágával. Ezáltal nem csak a fogyasztásban rejlenek hatalmas újítási lehetőségek, hanem a hajó terének egyedülálló elrendezésében is, amely nagyobb térélményt és biztonságérzetet nyújt az utasoknak.

A legmeglepőbb újítás a hajó vezérlésében rejlik. A COMO hajók iPad alapú vezérlése több, mint Jackpot. A hajó irányításának a lelke a digitális műszerfal, ahol könnyen nyomon követhető  a sebesség, a fordulatszám, a víz, illetve  a levegő hőmérséklete, valamint az elektromos változatnál az akkumulátor töltöttségi szintje, míg a dízel változatnál az üzemanyagszint. Az intelligens műszerfalról vezérelhető továbbá a világítás, a fenékvízszivattyú (de szép szó is), vagy éppen a hűtő is. Ez még nem minden. A COMO hajók AirPlay kompatibilis audio rendszerrel is el vannak látva, amelynek hála az Apple készülékeken tárolt zenéket vezeték nélkül élvezheti a felhasználó a COMO kültéri, vízálló hangszóróin keresztül.

A hajó nemcsak a két tervező találkozásából megszületett innovatív technológiák miatt érdemel figyelmet, hanem azért is mert a teljes fejlesztési és gyártási folyamat Magyarországon, magyar szakemberek közreműködésével zajlott. Ezzel ismét bebizonyították, hogy a hazai ipar nemcsak versenyképes, hanem a világelsők között kaphat méltó helyet. Ezt Európa legnagyobb hajókiállításának, a múlt szombaton kezdődött Boot Düsseldorf közönségének eddigi visszajelzései is megerősítik.

Gratulálunk fiúk! Várunk haza benneteket!

Képek: Besenyei Gergely

18 komment

Címkék: ipad fucking jackpot hajókiállítás como yachts juhász györgy réder ákos boot düsseldorf

A bejegyzés trackback címe:

https://jackpot.blog.hu/api/trackback/id/tr83762133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Macskond 2012.01.27. 00:03:34

Előrebocsátottan elimerésem, mert a képek alapján szép hajót alkottak.
Ugyanakkor nem vagyok egy nagy hajós, és a cikkből sem derült ki hogy mi is itt a nagy "etvasz".
Ez egy szép design hajó, de szerintem még én is láttam ilyen forma hajókat. Leginkább a Sziget cimű film álomhajójához hasonlit.
Raktak bele pár kütyüt, de ettől még mint _hajó_ nem látom a különlegességet.
Folytassátok egy kicsit belemenősebben a cikket, hogy a naiv olvasó is megtudjon pár olyan technikai dolgot amitől ez a hajó többet tud mint hajó a többi hajónál.
Visszakanyarodva az elejéhez, mnden továbbbi nélkül aláírom hogy szép, exkluzív kivitelű hajó lett, nagyon trendi a szifonos display, jó marketing fogás.
Kedves poszt-toló, írj már róla bővebb részletet, meg lehetne több részletfotó. Esetleg pár adat. Pl mennyivel fogyaszt kevesebbet mint másik ugyanekkora vizkiszorítású hajó?
Milyen speckó anyagbeli újitást kellett belevinni az üvegszálas hajótest helyett vagy felett?

ineralisi · http://degzfigyelo.blog.hu 2012.01.27. 05:47:50

szép munka, grat!
a fenti szöveg azonban tartalmaz néhány vaskos túlzásnak tűnő állítást, um pl. ”összetéveszthetetlen” www.google.com/search?hl=hu&biw=1366&bih=655&tbm=isch&sa=1&q=the+island+yacht&oq=the+island+yac&aq=0L&aqi=g-L1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=14874l16461l0l18904l4l4l0l2l2l0l372l411l1.3-1l2l0 ; pergelator.blogspot.com/2010/08/wallypower-118.html nyilván nem a formára, hanem valami másra vonatkozik az ”összetéveszthetetlen”. de mire? ez sajnos a postból nem derült ki.

sysy 2012.01.27. 07:10:13

Gyerekek! Ez egy fizetett PR cikk. Nem hiszem, hogy a hajó formáján kívül bármi innovativ dolgot hozzá tudnának tenni kishazánkban. Nemhogy forradalmi villanymotort nem terveztek bele a magyar agyak, de még a német epoxigyantát is kínai gyártmányú ecsettel kenték fel az üvegszövetre. Kb ennyit bírok kinézni a magyar fejlesztésekből.

Kniight 2012.01.27. 08:20:50

És mennyire vízálló az az ipad?

a_tom 2012.01.27. 10:15:30

Egyedi magyar fejlesztés = nem 90%-ban plágium? :)

phaszfej 2012.01.27. 10:42:27

Ha egy kupac gőzölgő szarról azt írják, hogy mennyire finom és egészséges, az emberek boldogan megeszik és dicshimnuszokat zengnek róla, mielőtt még megkóstolnák, csak hogy véletlenül se lógjanak ki a sorból, mert az rizikós, az félelmetes. Zabáljátok a szart!

Vandál Vendel 2012.01.27. 11:48:12

Most komolyan, mondja már el valaki mi az az iPad, mert egyre többet hallom, de fingom nincs.

Tapmancs 2012.01.27. 12:01:35

Nehogy valaki azt mondja hogy egy érintőképernyővel kényelmesebb kezelni bármit mint igazi kapcsolókkal és karokkal. Ez egy vicc. Ja hogy az iPad most annyira trendyyyy, így mindjárt más...

@phaszfej: +1

a_tom 2012.01.27. 13:17:03

Megmondom én mi lenne az egyedi fejlesztés;
Az iPad méretéből és a kijelző tükröződéséből kifolyólag szinte csak arra jó hogy az ember a kanapén ülve képeket nézegessen rajta. Ebből kell kiindulni. Tehát a digitális műszerfal az jó ötlet, ha nem a hajón van rajta, hanem az unatkozó milliomos otthon ül a kanapén és TÁVIRÁNYÍTJA vele a jachtot. Miután letudta a számára megfelelő mennyiségű erőforrás elpazarlását és környezetkárosítást, az iPad fotoshoppol pár képet a hajóról és az "utasokról" amit megnézhetnek rajta a kanapén.

Mrs. Jackpot 2012.01.27. 13:57:22

@Macskond: Köszönjük az őszinteségedet. Megpróbálom valamennyi kérdésedet sorban megválaszolni. A COMO különlegessége egyrészt az iPad alapú vezérlésben rejlik, amely teljes mértékben saját fejlesztés akárcsak az elektromos motor. Továbbá ebben az ár/méret kategóriában nem jellemző az anyag és a technológia sem: a karbonszál és a vákuminjektálás. A vákuminjektálásnak köszönhetően kevesebb gyantára van szükség, ami a COMO EA tekintetében kisebb súlyt és ellenállást, vagyis alacsonyabb fogyasztást eredményez. (kb. 30 %-os csökkenést) A sziget c. film álomhajója feltehetően minden hajótervezőre hatással van...azonban az egy legalább 36 méteres, ez pedig 7. A kütyök beépítése messze nem annyira egyszerű feladat, mint aminek látszik, ezért sem jellemző ekkora hajóknál.

Mrs. Jackpot 2012.01.27. 14:01:25

@sysy: Pedig komoly szakmai tapasztalattal rendelkező magyar agyak tervezték a motort, magát a hajót és az elektromos rendszert is. Ecsetet nem használtak, mert vákuminjektálással készül a hajó, hogy kevesebb gyantára legyen szükség. Fáj örülni más sikerének?

Mrs. Jackpot 2012.01.27. 14:02:49

@Kniight: Teljesen vízálló, mert vízálló tokban tokban helyezték el.

Mrs. Jackpot 2012.01.27. 14:20:27

@Macskond: és jön még egy részletesebb fotó is :), ha helyreáll az admin.....

Macskond 2012.01.27. 22:55:15

Széljegyzet: a fehér háttéren világosszürke betű alig olvasható.

Köszi a válaszokat.
Összehasonlításban hány kiló ez a hajó, és mennyi egy hasonló méretű hagyományos üvegszálas testű hajó?
Mi az újítás az elektromotorjában? Egy átlagos villanymotor hatásfoka is 99% körüli. Ezen nagy megtakarítást már akkor sem lehet elérni ha 99.9%-ra növelik.
Vagy kérdezekinkább más kézzelfogható adatot.
Hány kilómétert megy el akkus verzióban egy feltöltéssel?
Napelemes tető-töltő van hozzá? 2-3 nm biztos ráférne. (ha már zöld koncepció)

Mrs. Jackpot 2012.01.28. 16:44:43

@Macskond: Mi is tudjuk, bennünket is zavar. Igyekszünk kijavítani.
A bemutatott hajó 1 tonna, és legalább 500 tonnával nehezebb a konkurencia hasonló méretű üvegszálas, elektromos hajója.
Ez a motor hajózásra van tervezve, nyomatékgörbéje direkt erre van optimalizálva. A villanymotorok hatásfoka vezérlővel együtt 93 % körüli. (a 99% legfeljebb laboratóriumi körülmények között érhető el) Ebbe a vezérlők vesztesége nincs beleszámolva.
A hajózásban az üzemóra az egységnyi adat. Optimális használat esetén 3-4 óra az üzemideje ennek a hajónak.
2-3 négyzetméternyi napelem 300-400 Watt energiát termelhet, amivel az akkumulátor karbantartását végezhetné csak el.
A hajó könnyű súlya miatt a stabilitást lényegesen befolyásolná, ami a hajó biztonságát veszélyeztetné.
A szöveg elején linkeltem a COMO weboldalát ahol a többi típus adatait is megtalálhatod, sőt ha eljátszol a gondolattal saját ízlésed szerint tervezheted meg a hajót. Legalábbis ami a színeket illeti. :)

Macskond 2012.01.29. 00:48:23

@Mrs. Jackpot:
500 tonna?? :-) (gondolom kiló:-) )
Azaz 2/3-a a súlya a hasonló másokéhoz képest.
Köszönöm a válaszokat.
Egyelőre még a rózsadombi villa vásárlási projektet futtatom, aztán jön a nyaraló az Adrián, és ha az is megvan tényleg veszek egy ilyen hajót !
Kár hogy olyan sokáig nem élek, hogy ennyi minden összejöjjön! :-) Azért köszönöm a megtisztelő feltételezést. Esetleg még a lottóval próbálkozom..
:-)
süti beállítások módosítása